torsdag 22 oktober 2015

Spännande tider

Ja, det var alltså ett nytt jobb som aviserades som cliffhanger i förra inlägget, som vissa av er har sett på instagram. Det känns helt jättejätteroligt. Även om jag stortrivs på min arbetsplats med mina kollegor kände jag att det verkligen var dags att hitta ett nytt jobb. Och jobb växer ju inte på träd i dessa tider så därför är jag lite i chocktillstånd över att jag fick ett intressant och utmanande jobb som ger massor med kontakter och ser bra ut på CVn och som DESSUTOM är helt i centrum. Förutom själva jobbet ser jag framåt de sociala bitarna som lunch på stan och AW. Sådant som man sällan sysslar med i Mattby. 

Det blir en ytterst hektisk tid för mej den närmaste månaden. Utöver mitt gamla jobb ska jag springa på redovisningskursen samt påbörja inskolning till nya jobbet. Och ja, sedan är det snart jul och Evivakören tar sin beskärda del, och Exaudios februariprojekt närmar sig. Min kalender har aldrig, aldrig varit så horror som nu. Men det är roligt och spännande. Så positiv horror. 

Jag tyckte att det var helt motiverat att gå en sväng på stan efter gårdagens möte. Köpte en vuxenkappa. En snygg kappa i ylle. Jag är barnsligt förtjust över mitt inköp. Efter shoppingen åt jag god mat och ett glas vin på Mamma Rosa. En ypperlig onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar