onsdag 28 oktober 2015

Det positiva inlägget

Jag brukar vara rätt så duktig på att klaga när allt suger.
Ska försöka att vara lika duktig nu på att uppmärksamma att det är rätt så bra just nu.

Sådant som är bra just nu, i ingen speciell ordning.

Körerna. Det är helt fenomenalt skoj att sjunga i två körer, och ha en massa roliga konserter på gång.
Förhållandet. Allt känns så lätt och rätt. Har dessutom äntligen börjat slappna av och sluta med att fundera på att om det känns så här okomplicerat, betyder det att det egentligen är fel? Nej, det gör det inte. Jag försöker också att låta bli att tänka att det är i det här skedet som killen enligt gamla mönster kommer att a) förvandlas till en fullständig dåre med medeltida värderingar eller b) dumpa mej på alla hjärtans dag.
Framtiden. Jag har planer, planer på ett gemensamt hem. Och det känns kiva.
Jobb. Börjar snart mitt nya jobb, och jag ser jättemycket framemot det. 
Övrigt. Vänner i min närhet reproducerar sig. Och vill ha mej som gudmor! Tänk! Synd bara att mitt schema är så tight just nu att jag inte ens hinner umgås med mitt gudbarn.

Jag ska också försöka att inte tänka att jag antagligen kommer att få cancer nu, för såhär bra kan man ju inte ha det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar