söndag 8 mars 2015

Sådant jag tänker på idag

- Kvinnodagen och varför vi inte ska fira den, här finns en artikel som ganska bra sammanfattar mina tankar
- House of Cards, och hur en ska orka vänta på fortsättningen- Jag behöver en ny TV-serie.
- varför jag har slarvat bort två stycken hänglås på två veckor och varför jag använder det som en ursäkt för att inte gå till gymmet
- att jag fick ett synnerligen intressant erbjudande häromdagen och hur glad det gjorde mej
- att det är mindre än tre veckor till min födelsedag och jag är inte redo. Överväger starkt flanellpyjamasen och Ben&Jerrys men önskar att jag skulle ha en paradlägenhet i centrum och att jag kunde bjuda in ett gäng på champagne och sedan fara ut på en fancyg restaurang. Samma plan funkar inte lika bra när en bor i Sökö, tyvärr, och det där med att bjuda in ett gäng till ettan i sökö och sedan hoppa på buss 147 för att åka in till stan är ju inte alls samma sak.
- Att det är roligt att vakna upp söndag morgon och lyssna på ett whatsapp meddelande från kompisen i Afrika som frågar om jag ska hänga med på en långhelg till Kairo.
- Att jag inte har läst en enda bok av Märta Tikkanen, och det är förbaskat pinsamt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar