söndag 26 oktober 2014

Hälsningar från soffan

Min höst är ganska fullspäckad med program. Det är körövning på tisdagkväll, danska på onsdag och italienska på torsdag, och ganska många helger som går till körövningar och någon konsert. För mej är det mycket, kanske till och med för mycket. När jag vaknar på tisdagmorgon vet jag att jag fram till fredageftermiddag inte kommer att ha en lugn stund, utan det är väckning halv 7 på morgonen och inte hemma före tidigast 21 på kvällen tre dagar i rad. Jag är inte gjord för ett sådant schema.

Därför kom en helg utan program riktigt lägligt, i kombination med en förkylning.
Hade tänkt gå på bokmässa, men har sett en del av programmet från soffan istället. Däremellan stickar jag, äter mat med alldeles för mycket kolhydrater i och ser på Homeland. Jag är kluven inför Homeland, å e sidan är det så patriotiskt amerikanskt att det blir äckligt, och alla muslimer är naturligtvis misstänkta terrorister. Å andra sidan är det jäkligt bra TV.

Jag kom hem i fredags efter jobbet och har inte varit ute sen dess. Tittar ut genom fönstret och känner mej inte direkt lockad att gå ut idag heller. Märker också att kissen är helt löjligt glad över att ha mej hemma. Hon har inte varit bortskämd med att ha mej hemma dagtid den senaste tiden och håller mej sällskap i soffan.

Herregud så jag behövde en helg hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar