tisdag 27 januari 2015

veckans tema

veckans tema är tydligen 30-årskris och angst.
angstar över vad jag vill med mitt liv, hurudant jobb jag vill ha, och hur jag ska uppnå det.
(skulle ju underlätta om man helst skulle veta HURUDANT jobb man vill ha)
angstar över att alla är så ambitiösa och ser till att det händer saker, medan jag själv bara sitter hemma och klagar och jomar och väntar mej att någon ska servera mej saker på silverfat.
Angstar över att jag är feg och inte vågar ta en chans när jag ser den.
Angstar över att jag är språkligt handikappad i det här landet, men är för lat för att göra något åt saken.


Och förlåt kära läsare, det här kommer inte att bli en rosa happyhappyblogg där jag redogör över mitt nya förhållande, jag lovar, men igår sent på kvällen när jag satt och angstade och berättade om alla mina bekymmer per telefon så bestämde sig mannen, vi kan kalla honom Super-M, för att hoppa i bilen och köra från brändö till sökö för att paja mej på huvudet. En blir ju förstås lite mindre angstig när någon pajar en på huvudet och säger att allt kommer att bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar