fredag 23 januari 2015

Goodreads

Har laddat ner appen Goodreads för att hålla reda på hur mycket jag läser. Tänkte att det skulle vara en kul grej så här i början av året. Har också satt upp ett löjligt högt läsmål för år 2015, som jag nu inser att jag aldrig kommer att klara, har inte tillräckligt med tid för att läsa, tyvärr.

Hur som helst, just nu läser jag:
- Guillou: Mellan rött och svart. Gillar den trilogin. (del 3)
- Den nya klasiskern Eat, pray, love. Bättre än filmen, rätt så mysig faktiskt. Fick den av min fina kollega Anna. Länge sen jag läst nånting på engelska.
- Gabaldon: Sjöfararna (del tre, läser den för kanske tredje gången)
- Chimamanda Ngozi Adichie: En halv gul sol. Tycker egentligen att den är bra, mycket bra, men har aldrig lust att läsa den. Märkligt.

Måste läsa färdigt dehär så att jag påbörja Gillian Flynns bok Mörka platser, som jag är mycket sugen på att läsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar