fredag 14 november 2014

Läs en bok

Egentligen borde jag ha absolut köpförbud när det kommer till böcker. Min bokhylla svämmar över, och har inte rum för flera hyllor i min lilla lägenhet. Många böcker är olästa. Det finns bibliotek.

MEN, nu är det ju kris i svenskfinland på gång. Det går dåligt för KSF, det går dåligt för Schildts&Söderström. Man måste ju dra sitt strå till stacken. Tänka på vårt modersmål och dess ställning som hotat minoritetsspråk.

(Det är jättepraktiskt att motivera ens shoppande med till exempel att man tänker på nationalekonomin. Eller på ett företags bästa. Tips: det går ju också dåligt för stocka. Finns mycket fint som man kan shoppa på stocka.)

Jag tänker klicka hem Minkriket, har hört så mycket gott om den. Tänker också klicka hem Lars Sunds nya, Tre Systrar, det får bli pappas julklapp, han är ett stort Lars Sund fan.



Vill också ha Yoga girls bok, men den är inte utgiven på S&S, så jag vet inte riktigt hur jag ska motivera mej själv till att få köpa den. Sveriges nationalekonomi behöver jag ju inte oroa mej för.





Yogaboken skulle vara en ypperlig julklapp till mej, men eftersom jag betvivlar att någon i min familj följer henne på instagram tror jag inte att de vet hur utmärkt den skulle passa mej som julklapp.

 Och på tal om finlandssvensk litteratur så läser jag just nu Westös Där vi en gång gått. Har nog läst den en gång tidigare, men hade glömt hur bra den är. I mitt tycke mycket bättre än Hägring 38 som ju fick nordiska litteraturpriset och allt. Är lite förtjust i Lucy, hon är så cool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar