tisdag 4 november 2014

Jag och 198 andra kvinnor

Tillbringar dagen på kurs. Kursinnehållet är busenkelt och jag lyssnar med ett halvt öra. Vi är dessutom såpass många i salen att ingen märker om jag sitter och pluggar noter till helgens konsert. Och kvällens konsert också för den delen. Vad som är helt sjukt pinsamt är könsfördelningen salen. Av ca 200 deltagare har vi två män i salen. En av dem är naturligtvis föreläsaren. Jag är pinsamt medveten om att jag är en sekreterare, och man kan inte jobba som sekreterare om man har snopp, tydligen. Jag är inte alls intresserad av att jobba i ett kvinnodominerat yrke som inte duger åt män
känns som att jag upprätthåller ojämlikheten. Sånt tänker jag på just nu.

Förresten kunde man byta titeln skolekreterare till skoladministratör till att börja med. Och höja lönen, ja tack. Men det kommer ju inte att hända, för vi är bara kvinnor här.

mvh. Bittra Marina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar