fredag 1 juli 2016

Stugliv

Hälsningar från ön ute i Kimito skärgård. Det går ingen nöd på mej förutom att 
1) har endast ca 200 sidor läsning kvar av mina böcker och båda böckerna är sådana som jag egentligen inte orkar med. Effektivt sätt att bli klara med böcker: ta med dem, och inget annat till stugan.
2) min laddare till datorn har gått sönder. Har i skrivande stund 32% acku kvar. Okej då, har förstås telefon, och en tablet finns också, men ÄNDÅ! Måste alltså skaffa ny laddare på måndag.
3) fick mens i natt. Jätteskoj att ha mens och helvetiskt ont i magen när jag befinner sig på ett ställe med endast utedass och inget rinnande vatten. Verkligen. Tack och lov för burana. 

Meeen, för att se positivt på det hela:
1) vi har hela ön och stugan för oss själva. 
2) stugan brann inte upp i samband med att min acku gick sönder. Vi klarade oss med lite rökbildning.
3) stugliv med grillande, bastubad och fina solnedgångar. Need I say more?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar