söndag 24 juli 2016

Semesterfirarn

Jag försöker att inte tänka på att jag om en vecka kommer att sitta hemma på söndagskväll och angsta över att semestern är slut, men det går sådär.

Nåja, befinner mej iallafall ute på ön och gör mitt bästa för att njuta av tillvaron och inte diskutera allt för mycket samhällsfrågor med svärisarna som också är här och dessvärre har fundamentalt motsatta åsikter om det mesta som jag bryr mej om.

Idag har dagens största ansträngning bestått av att baka en blåbärspaj. Jag totalfailade i att fota pajen, men kan avslöja att allt blir mycket mycket godare om man byter ut vanligt socker mot muscavadosocker.

Resten av dagen har gått åt till att ligga på klippa och läsa bok (Kate Atkinsons "Liv efter liv", gillar sådär) och ibland gå och titta på och heja på Mikko som sågar ner träd.

Snart får man gå i bastu också, och vem vet om det inte börjar vara dags att grilla lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar