söndag 7 februari 2016

Womanflu

Någon gång i höstas vill jag minnas att jag tänkte att det skulle vara skönt att vara sjuk nångång så att man skulle få vara hemma och ta det lite lugnt. Jag tar tillbaka det. Att vara hemma tre dagar med flunssa/influensa är helt jäkla vidrigt. 39,2 graders feber är vidrigt. Halsont är vidrigt. Och att missa sista konserten med  Exaudio, det är bara sorgligt.

Okej, jag var med i publiken iallafall, och det är ju också lite roligt att få uppleva hela föreställningen från åskådarens synvinkel, men jag ville ju sjunga! Istället satt jag i ett fullsatt Sibbe och såg på och snyftade.

Exaudio hörni. Bästa kören ever.

Jag lekte redan för flera år sedan med tanken om att sjunga in i Exaudio men tänkte att jag a) inte skulle duga och b) fick höra av han som jag bodde med att två körer är åtminstone en för mycket. I quote: kvinnor brukar ju normalt vilja tillbringa mera tid i hemmet. Varför måste du ha så jävla mycket fritidsintressen?

Det var något som jag reagerade väldigt starkt på i Italien. Folk överlag, och speciellt inte kvinnor, har väldigt lite fritidsintressen. Familjen kommer i första hand och för många sydeuropeer framstår vi skandinaver som invidualister, eller om man vill se det från ett annat håll, egoister då vi väljer att ägna så mycket tid och hobbyn. Här borde jag säkert inflika med ett "inte alla italienare" och allt det där. 

Nåja, har slutar nu rapporteringen om trädgården och Fredrika, åtminstone för den här gången.

Feminism, Fredrika och Fittdräkter <3


1 kommentar: