söndag 22 februari 2015

Hotta män och lista din dag

Vad jag funderar på idag:


1. Läste den här artikeln som baserar sig på statistik från okcupid, en av världens största dejtingsajter. Där kollar man upp i vilken ålder man tycker att kvinnor och män är attraktiva. Jag borde inte vara förvånad, men är det ändå. Kvinnor tycker generellt att män i sin egen ålder är attraktiva, medan män i alla åldrar (20-50) tycker att kvinnor i 20-års åldern är attraktiva. Alltså vad fan? Nu kan jag ju absolut inte uttala mej om andra kvinnor, men personligen om jag ser en bild av en 20-årig man har jag svårt att tycka att tycka att han är attraktiv. Jag skulle säkert ha tyckt det när jag var - just det - 20, men nu när jag är 30-ish så tycker jag att män som är 30+ är mest attraktiva. Men är det jag som konstig nu? Det här gäller inte bara "verkliga män" utan också sådana som man ser på TV och så. 20 åringar är inte heta. 30-åringar är heta. 35-åringar är heta. Sedan är frågan om män faktiskt vill ha 20-åringar som partners, jag hoppas ju att så inte är fallet. Men redan det faktum att en 50-åring tycker att kvinnor kring 20 är hottast är ju skrämmande. För det betyder ju att de här männens jämnåriga inte uppfyller de estetiska kraven.

(Och ja, upworthy är förstås alltid legitim som källa, eller hur.)

2. Fick en bok i present av en kompis, som verkligen blir en utmaning. I 100 dagar ska man svara på tre frågor per dag. Saker som får en att reflektera. Typ dagens goda gärning, jag har slutat grubbla över, jag drömmer om att, en dag skulle jag vilja, bra/dåliga vanor som jag har ägnat mej åt idag.

Ska jag våga prova på eller ska jag skjuta upp det?
3. Jag behöver en grön klänning. Tipsa mej gärna om ni ser en grön klänning någonstans. Enfärgad och i vårig grön nyans. Ah, det här artistlivet alltså.

4. 50 shades of grey. Kan absolut inte gilla. Lyssnade på Peppe och Magnus podcast och skrattade högt åt hur Peppe sa att hon vill skrika ut hur grymt ointresserad hon är av 50 shades och kan inte annat än hålla med. Grejen är att om man försöker sig på nätdejtande och allt det där är det ganska skrämmande hur många män som tror att eftersom "alla kvinnor" har läst boken och "alla gillar den" så betyder det att alla kvinnor egentligen vill ha en sådan relation. Och uppskattar man inte 50 shades är man naturligtvis tråkig och frigid. En annan detalj är att jag har levt med en man som hade väldigt starka åsikter om hur jag klädde mej, hur jag pratade med manliga vänner och hur jag överlag betedde mej. Då är det svårt att bli charmad av Mr Grey. Tänker inte läsa ut boken, den får mej bara att må dåligt.

5. Jag borde fara till gymmet idag, men ute är det gråare än gråast. Och det blåser.

Att sånt.

(det märks att det är söndag, jag har tid att blogga.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar