torsdag 10 december 2015

Morgonmöte

Imorse kl 8 gick jag på ett möte. Ett möte som behandlade ekonomi och investeringar. Viktiga saker. Mötet hölls på en såndär plats dit kvinnor bara har tillträde om de är inbjudna gäster. På riktigt. Jag hade fått en möteskallelse, därför fick jag komma in. Männen fick komma in bara sådär annars, med eller utan möteskallelse. Jag fick bekämpa en ganska högljudd röst inom mej som skulle ha velat skrika ut åt alla kostymnissar: VET NI ATT JAG HAR MENS JUST NU? De skulle säkert ha svimmat. Men innan de svimmade skulle de säkert bedriva någon form av male-excorcism. För att bedriva det onda. Jag lekte också med tanken på att "råka" slänga upp några tamponger på bordet på samma gång som jag hivade fram min laptop.

Jag lyckades dock besinna mej.

Så mycket angående investeringarna hade jag inte att säga, men som enda kvinna på mötet var jag, stereotypiskt nog, den enda som drog fram aspekter som demokrati, transparens och öppen kommunikation. Jag lyfte också fram ett önskemål om att det inte ska investeras i syriska vapenaffärer och dylikt.

Efter mötet gick jag än en gång och kikade på stadens utbud av väskor. Konstaterade för n:te gången att det finns väldigt få väskor som är a) tillräckligt stora för att rymma en 13 tums laptop b) i läder c) snygga d) inte tillräckligt stora för att rymma en 17 tums laptop (dvs enorma) och e) kostar under 300€. Mitt sökande fortsätter och tips mottas gärna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar