tisdag 15 december 2015

Julstress

Jag kommer ihåg att jag ifjol handlade julklappar på stocka några dagar före jul. Jag var trött och stressad och förbannade mej själv för att jag inte hade skött om det tidigare. Jag lovade mej själv att nästa år ska jag sköta mej, jag ska handla julklappar redan i oktober så att jag i november och december kan sitta hemma och dricka glögg med tända ljus.

HA!

1. Oktober var den stressigaste månaden ever. Julklappshandlande fann inte på agendan.
2. November fortsatte i samma stil. Nytt jobb och allt det där. Plus att jag är körsångare. November tenderar att vara busy för körsångare med konserter coming up.
3. Nu är det december. I princip har jag lite tid att handla, med den lilla detaljen att jag borde organisera en flytt. Lägenheten ska vara tömd om typ en månad två veckor. No panic.

Så att eh, misstänker att det kommer att bli samma sak som vanligt. Stress och ogenomtänkta klappar. Same procedure as every year.

Och får jag bara påpeka att jag inte har sagt ett ord på 24 timmar! #stämbandsinflammation


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar