torsdag 25 juni 2015

Sicilia baby

Jag gav upp.  Det här vädret är så asigt och jag kände en helt absurd längtan efter att sitta ute på en balkong i solnedgången (som infaller middagstid) i den fuktiga ljumma kvällen. Ni vet, som i sydeuropa. Dricka rosévin och titta ut över havet. Utan att frysa. Sommaren i Finland har sina fördelar, men jag behöver åtminstone en vecka med ordentlig värme, och omväxling från det finska klimatet.

Och när jag tänker efter är det inte så konstigt, jag har bestämt vistats kortare eller längre tider i Italien varje sommar de senaste 8 åren. Inte en enda sommar som jag inte har fått andas sydeuropeisk luft någon vecka.

En vecka i Sicilien. Jag har ju rest rätt så mycket i Italien, men har aldrig besökt Sicilien, så det blir nog jättejättebra.

(fast mitt resesällskap är redan i färd med att göra exceltabeller över hyrbilspriser och kilometeravstånd, vilket oroar mej lite.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar